18-08-2014

papaver stempels


Ik wilde vlak voor de vakanie gauw nog even een cadeautje inpakken maar verhip......iemand was me voor geweest, de rol is leeg.
Er ligt alleen nog een smal strookje karton op de plek waar eens mijn bloemetjespapier lag.

'k Heb er schijnbaar een handje van om mis te grijpen, het gebeurde me al eerder.


Nadenkend over een eventuele oplossing liep ik de tuin in en stopte bij de papavers.
Papavers zijn één van mijn lievelingsbloemen, ze fascineren me in elk stadium.
Het moment dat "de vliezen breken" en een nieuwe bloem wordt geboren is zo mooi om te zien. De bloemknop groeit en groeit totdat de knop openscheurt. Dan volgt er een bloem, soms enkel, soms dubbel en meestal rood.
Ook de zaaddozen zijn mooi, het lijken wel kleine zonnetjes.
Zou je daar ook mee kunnen stempelen?


Dat wilde ik wel eens proberen, dus knipte ik twee kleine hoekjes uit een schuursponsje en smeerde hier wat olieverf op.


Ik gebruikte het stukje overgebleven karton als oefenpapier en stempelde er lustig op los. Elke papaverbol heeft z'n eigen vorm en ook de zaaddoosjes van de veel kleinere klaproos geeft een heel leuk sterretje.


Ik vond het resultaat eigenlijk zo leuk dat ik het wel wilde gebruiken als inpakpapier.
Manlief wist echter zeker dat het stukje niet groot genoeg was.......


Nou, dan kent hij mij nog niet ;-), 't ging net!

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg! Heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor!!! ja ik ben ook helemaal gek van papavers, het is jammer dat als je ze plukt eigenlijk al verwelken........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk en het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk idee. Ziet er fantastisch uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke creatieve oplossing! Daar was de ontvanger vast blij mee verrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zien die stempels er leuk uit. Goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee!

    Ik heb ook een zwak voor papavers, ik heb ze in alle maten in mijn tuintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!! Ik hou ook ontzettend van papavers, zulke mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips