09-02-2015

bounty balletjes


Nodig:
-80-100 gram geraspte kokos
-2 theelepels kokosolie
-2 eetlepels honing
-scheutje vanille-extract
-2 eetlepels kokosmelk (of andere "melk")
-1 theelepel kaneel
-snufje zout

Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en mix het goed door elkaar.
Ik denk dat het ook wel "met de hand" kan want mijn machientje vermaalt de droge kokos echt niet, ondanks de scherpe mesjes.


Maak balletjes van de pasta, rollen wil niet echt maar het is wel goed te doen om er een rondje van te drukken. De massa is kleverig en vochtig, als het echt niet lukt kun je extra kokos (of extra vocht als het té droog is) toevoegen.
Bedek ze met wat extra kokos of rol ze door de cacao.
Laat ze minstens een uur opstijven in de koelkast. Ze zullen dan redelijk stevig zijn en smaken lekker zo aan het eind van de werkdag, bijvoorbeeld bij een kopje thee.

12 opmerkingen:

  1. Haha, ik vroeg me juist af wat te doen met mijn mislukte (want geen butter wordende, maar losse kokos blijvende) ' roasted coconut butter' . Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmm, die ga ik van de week eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is weer een lekker receptje en nog
    gezond ook !!!
    goede avond ..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat zullen de kinderen ook wel lekker vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh.... dit bericht hou ik maar even uit zicht van de overige gezinsleden... ;o)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Hanneke,
    heute hab ich diese wunderbaren Kokoskugeln gemacht, sie schmecken wunderbar.
    Danke für das tolle Rezept
    Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker uit! Ga het zeker uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk! Ik gebruik agavesiroop van de Aldi.
    En als je de balletjes (of in bonbonvormje drukken, of staafjes van maken) door gesmolten chocolade wentelt is het helemaal bountyachtig. Rozijnen, stukjes gember of stukjes abrikoos door de kokos is ook erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips