03-02-2014

tok tok.....brei eens een kip


Dat lijkt veel moeilijker dan dat het is hoor.
Je hoeft niet te meerderen, minderen of andere halsbrekende toeren uit te halen om deze kip te breien.
Een vierkant lapje is genoeg.............. 


Je naait twee tegenover elkaar liggende hoeken vast en ook één zijkant. Vul het op met wat wol of watten of wat je ook maar wilt gebruiken en naai de andere zijnaad ook dicht.


Rijg dan een draadje over het midden van de rug............


en trek het strak aan zodat er een "knik" in komt. (Kip lijkt nu tijdelijk even wat meer op een vlinder.)


Aan de onderkant kun je een knoop vastnaaien zodat hij goed kan blijven staan.


Dan even kijken welke kant het geschikst is als kop...........


en bindt wat geel (borduur)garen om de punt om een snaveltje te maken.


Haak dan met dun katoen of borduurgaren een ketting van lossen, lang genoeg om als kam dienst te gaan doen.


Zet dit met boogjes en kleine steekjes vast  boven op het koppie.


Haak nog een ketting, dit is het lelletje. 
Zet deze aan weerskanten van de snavel vast.
En natuurlijk twee oogjes want een blinde kip........

19 opmerkingen:

  1. Leuk, al die zelfmaak ideetjes op dit blog. Dat inspireert me wel om zelf ook weer eens aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo simpel en wat een groots resultaat. Geweldig en vraagt om zelf ook aan de slag te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEWELDIG!
    kan je in feite ook haken he? (ik kan niet breien)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo ik heb een vraag, beetje raar misschien maar ik weet het ook niet ik krijg regelmatig reactie op een blog bericht van mij in het engels, maar met jou blognaam, en in dat bericht staan allemaal linkjes ik heb ze nooit aangeklikt en de reacties staan ook niet bij me reacties op me blog maar krijg ze binnen via de mail. Ik heb al eens gedacht spam misschien dat blogger er al uitzeeft. Nou is eigenlijk me vraag heb je hier al eens meer iets van gehoord? Ik kreeg het gevoel dat je blog over was genomen maar ik kom nu gewoon op jou blog met jou berichten. Het betreft een blogbericht over tuinmeubelen als ik het goed onthouden heb. Ik weet eigenlijk ook niet wat jij er mee moet maar ik wilde je dit toch laten weten. Komt je misschien wel bekent voor als je dit leest en misschien ook wel helemaal niet ik weet niet wat ik er verder mee kan of moet doen ik verwijder de berichten altijd gelijk maar nogmaals ik vond dat je dit moest weten.
    Een vriendelijke groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra,
      Nee, dit probleem is mij niet bekend. Vervelend!
      Als ik het goed begrijp dat plaats "iemand" onder mijn naam berichtjes? Voelt niet goed, het feit dat ze niet op je blog te zien zijn zou inderdaad kunnen betekenen dat het spam is......maar dan nog.....
      Iemand anders die dit leest hier een oplossing voor?

      Verwijderen
  5. Wat simpel maar met een leuk resultaat.
    Ga ik zeker eens met de bewoners op m'n werk maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kipje!!
    Leuk voor Pasen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genius! Visting from Annemarie's blog.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/knit-socks-on-straight-needles-and.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe krijg je de vorm erin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is goed te zien op de vierde en vijfde foto.....met een draad welke je aantrekt.

      Verwijderen
  9. Wat leuk, die kip. Ik heb pas ook van een vierkantje een konijntje gemaakt voor mijn nieuwe kleinzoon. Dit ga ga zeker ook proberen. Maar wel zonder knoop aan de onderkant. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips