22-07-2012

hergebruik van het wascokrijtje ;-)


Wascokrijtjes gebruik ik regelmatig om mijn etiketten op de zalfpotjes van een vettig beschermlaagje te voorzien. Vette vingers kunnen, bij het dichtdraaien van het potje, een netjes geschreven etiket veranderen in een onleesbaar, smerig stukje papier.
Nu had ik op het www wel eens gezien dat je je oude wascostompjes om kunt smelten tot prachtige nieuwe, veelkleurige kleurblokjes.
Je doet ze in een vormpje, even in de magnetron en klaar!
Zou het ook in de oven kunnen? Een magnetron gebruik ik niet.
De stukjes van papier ontdoen en in iets kleinere stukjes breken was niet moeilijk, en een vormpje was ook zo gepakt.


De oventemperatuur stelde ik in op zo'n 130 graden (100 leek me te weinig en 150 vond ik te heet) en toen alle stukjes gesmolten waren heb ik het heel voorzichtig uit de oven gehaald om het af te laten koelen.
Ik was teleurgesteld.


Waren alle kleuren door elkaar gelopen omdat het in de oven te lang duurt of was de kleur nog niet goed zichtbaar omdat het nog niet was afgekoeld?
Ik bleef teleurgesteld.


Maar toen ik het omdraaide.................


Wat ook leuk is om te doen:


10 opmerkingen:

  1. dat is prachtig geworden :-)
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat je het te warm in de oven zetten .
    hier doe ik het in de zomer gewoon in de serre of achter een warm raam . en als dat niet kan de oven onder de 100 graden zetten en wat langer wachten ander komt het vet naar boven en de kleurstoffen naar onder zo dat het de krijtjes niet mooi meer kleuren .
    en de bak vormen even in vetten is ook handig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip!! Hij kleurt gelukkig prima maar ga experimenteren met een lagere oventemperatuur en met de zon (als die mee wil werken).

      Verwijderen
  3. Ja, zo leuk! Heel handig voor de stompjes die er altijd op school achterblijven! Ik zag dit op pinterest met ijsklontjesmakers in hartjesvorm, leuk idee ook voor moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou jullie zullen je niet vervelen!?
    Hele fijne vakantie :-)
    * Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je het hebt uitgeprobeerd, ik vond de foto's op Pinterest er altijd zo spectaculair uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk s hier: http://pysslaenco.blogspot.nl/search?updated-max=2012-06-03T16:47:00%2B02:00&max-results=7

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, die zijn ook mooi geworden. Het is steeds een verrassing hoe ze er uit zien. Elk hartje is anders.
      Je zou er haast speciaal wasco voor kopen ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips