01-07-2012

boer'n vazen.........


........op de buitentafel zorgen voor een extra landelijke sfeer. Ze zijn niet alleen zo gemaakt, je kunt er ook al je creativiteit in kwijt. Kijk gewoon buiten eens om je heen wat er is, dat is vaak veel meer dan je denkt!

In mijn geval was dat hooi, maar met gras krijg je ook een heel mooi resultaat. (Je kunt ook je eigen gras hooien, het ruikt zo lekker!)



Alles waar water in kan, kan als vaas dienen, een blik, glas of drinkpak. Je omwikkeld het met het materiaal van je keuze en zet het vast met een draad, je knipt eventueel de boven-  en onderkant bij.


Je hoeft nu alleen nog maar op zoek naar mooie (veld)bloemen.


Het kan ook met bladeren op een (conserven)glas. Ik vind het handig op de bladeren eerst achter een elastiekje te steken


en ze dan pas vast te zetten met wat draad.


Vastlijmen kan ook, maar sommige lijmsoorten reageren met het blad en wat een werk om het glas weer schoon te maken.


's Avonds kunnen ze ook gewoon mee de kamer in.


Nu alleen nog even hopen op wat stabiel zomerweer.

25 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Bekleden met takjes lijkt me ook een mooi resultaat geven.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel ideetje zeg ... ga 't gauw es uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastisch idee!
    Dankjewel!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig idee! Waarom heb ik dat zelf nooit bedacht??? Ik ga het zeker in de praktijk brengen want ik vind het een leuk cadeautje (voor iemand anders óf voor mezelf)
    Dank voor de tip!

    groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee, staat erg mooi!
    Groetjes,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Hanneke,
    Dankjewel voor deze leuke tip: ik had zo een mooi boeket kunnen plukken van de bloemrijke akkers ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stunning idea, would love to try these out! Thanks for sharing Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat hooi! Maar ik ga al niezen als ik de foto's zie !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht vazen, zo krijg je een landelijk gevoel binnen of buiten, nu moet ik nog op zoek naar veldbloemen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk! Ga mijn lelijke zwarte plasticjes opknappen. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik duim mee voor stabiel zomerweer! leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi idee, ik ga het vanmiddag met zoontje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OH wow!! such a stunning idea.. Loved it :) Will surely try this.. Thanks for joining Colours Dekor...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een heel heel heel erg leuk idee!!
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Hanneke,

    Ik kwam gisteren op je blog terecht!
    Wat een leuk blog heb je en vol met goede tips!
    Ik ga je volgen hoor!!!

    liefs! Juliëtte Noorwegen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love the different vases you have made, you are so clever!

    Thank you for sharing your ideas on Creative Friday!

    Warm regards
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful!

    Erin @ Carolina Country Living
    (visiting from Whatever You Want Wednesday at Free Pretty Things for You)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. These are lovely ideas! Natural is beautiful! We'd love it if you'd share this at our Home is Where the Heart is! http://www.homesteadsimple.com/home-is-where-the-heart-is-link-it-up-wednesdays-1/
    and any other posts you'd like to share that have to do with homesteading and homemaking!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw dit vind ik echt heel erg mooi! Misschien dat ik dit binnenkort ook ga maken, dan zet ik je blog er zeker bij! :-) Super leuk! :-)

    Fijn weekend nog!
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips