11-07-2012

verpak het in blik



Pierre Corneille heeft ooit, lang geleden, gezegd:

        De manier waarop men iets geeft
        is belangrijker dan wat men geeft

Nou, dan zit je met deze verpakking wel goed. Als je weet hoe je het moet doen is het zo simpel als wat.

(maar als iemand het niet weet dan zal het vast wat vraagtekens oproepen)

Je koopt een blik met zo'n klipje.


Je maakt hem aan de onderkant open en eet de inhoud op, of in ons geval, verras de hond ;-).
Papier eraf, schoonmaken, en kijken of je kado er in past.


Met een tangetje kun je eventuele scherpe puntjes terug buigen. Pas wel op, het kan erg scherp zijn!

Om de deksel straks houvast te geven doe je op een paar plaatsen aan de binnenkant van de rand een kloddertje uit een lijmpistool.


Doe je kadootje erin, leg de deksel erop en lijm hem rondom vast.
En dan komt het leukste werkje: versier het blik!

28 opmerkingen:

  1. Ik moet even reageren op je geweldig leuke blog hoor! Jeetje wat heerlijk allemaal en zo leuk! Ik heb al heel wat van je recepten geprobeerd en geniet van al je leuke posts.

    Dit inpakken in blik doe ik zelf ook al een poosje. Ik heb daarvoor een 'veiligheidsopener', die maakt het blik aan de zijkant open en laat geen scherpe randjes achter. Als je dan het 'dekseltje/onderkantje' er weer op lijmt zie je niet eens dat hij ooit open is geweest ;o)

    groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een handig apparaatje zeg ! Ik heb er even op gegoogled want ik kende het helemaal niet. Maar inderdaad, lijkt me nog beter.

      Verwijderen
    2. zo'n blikopener heb ik ook al jaren (en heb dus ook al op deze manier kadootjes verpakt )ideaal ook handig om de blikken weer te hersluiten en zeer veilig geen last van scherpe randen meer en voor het geld hoef je het niet te laten.

      ik geniet ook telkens weer van de leuke tips op jouw blog ga vooral zo door

      Verwijderen
    3. Van welk merk is die blikopener? Ik ken deze ook niet en heb gegoogled, maar krijg zoveel verschillende te zien dat ik bang ben dat ik de verkeerde koop. Bij voorbaat dank voor het antwoord!

      Verwijderen
    4. Ik heb de mijne in Amerika gekocht, dus weet niet of hij hier te koop is, maar ik heb een KuhnRikon zo te zien een Zwitsers merk. Mar ik googlede net ook even en zag bijv. Deze op bol.com, maar die klinkt eigenlijk zoals deze ook doet.

      http://www.bol.com/nl/p/brabantia-profile-blikopener/9200000002652497/

      Ik hoop dat dit helpt.
      Groetjes Marlies

      Verwijderen
    5. Dank je wel Marenmat!

      Verwijderen
    6. Tupperware heeft ook een fantastische blikopener die geen scherpe randjes achterlaat. Hij is ook nog eens erg makkelijk in gebruik.

      Verwijderen
    7. Tupperware heeft ook een fantastische blikopener die geen scherpe randjes achterlaat. Hij is ook nog eens erg makkelijk in gebruik.

      Verwijderen
  2. O wat super gaaf bedacht.
    zo kan je iemand dus ook verrassen.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor deze leuke tip!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip! Ik probeer ook zoveel mogelijk recepten en dergelijke van je en geniet van je posts

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee!!!!.
    Nu heb ik binnenkort weer een verjaardag. Ik ga er eens over nadenken......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk idee, dankjewel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer super origineel ,ergleuk blog hoor Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hardstikke leuk idee! Ga het ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk idee zeg!
    en precies goed getimed, ga ik volgende week maken, alleen nog bedenken wat ik er in ga stoppen....
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat wil ik onthouden , dankjewel !!! liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt leuk! (deden ze voor mij maar eens zoveel moeite ;-) )
    Geven is echter vaak leuker dan krijgen dus zo'n ramp is het niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk idee inderdaad, ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat grappig !
    Simpel idee maar ik was er zelf niet opgekomen ! ha ha
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee!!
    Ook leuk als juf/meesterkadootje....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt super leuk
    Ga ik ook eens proberen
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This is intriguing. Have no idea why you are putting your wool in a tin can and glueing it shut???? Better find a translator.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ha ha ha echt leuk

    lieve groet jenneke
    creaties-jenneke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips