26-07-2013

scrubzeep voor de tuinman



Werken in de tuin, daar krijg je lekker "vieze" handen van. 
Plantensappen, aarde, per abuis fijngeknepen wormen...........je wilt niet echt weten wat er zich zoal bevindt in de groeven van je hand en onder je nagels :-).
Een nagelborsteltje kan veel goed werk verrichten maar ik vind dat niet zo prettig, het doet mij zelfs een beetje zeer.
Wat ik wél erg lekker vind is deze scrub, kinderlijk eenvoudig te maken, heerlijk mee te variëren en ook nog eens leuk om als kadootje aan een tuincollega te geven ;-).

Wat moet je doen?
Je vult een potje met een wijde opening voor 3/4 met suiker.
Hier giet je, al roerend, vloeibare handzeep bij.


Gekleurde handzeep is leuk te combineren met een klein beetje gesnipperde bloemetjes in dezelfde kleur. (Niet te veel want dan verstopt de afvoer natuurlijk)
De eerste paar dagen kan er een laagje schuim op je scrub staan, bij mij is dit na twee zo'n dagen verdwenen.



Een flinke klodder scrubzeep en je handen zijn zo weer helemaal schoon.
Regelmatig even de suiker-zeep oplossing flink omroeren.

14 opmerkingen:

  1. Ik zal het een keer met handzeep proberen!
    Ik scrub regelmatig met suiker en baby-olie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor handzeep gebruik je? ik wil namelijk geen zeep met chemische middelen er in! kan groene zeep ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie geen redenen waarom het niet met groene zeep zou kunnen.
      Of je eigen (hand)zeep maken en gebruiken.

      Verwijderen
  3. Het ziet er gewoon lekker uit, bijna eetbaar...... Je wist zeker ook wel dat je vuile tuinhanden met bladeren van de Saponaria (zeepkruid) kunt wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb scrubs gemaakt van suiker met olijfolie, of met vanillesuiker, olie en citroensap (geloof ik). Die werken ook uitstekend als je uien of knoflook hebt gesneden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, hier word ik me even blij van zeg! Wat een prachtig weblog heb je en wat een onwijs mooie tips! Deze scrub ga ik morgen meteen maken, ik zoek al tijden naar een goede doch betaalbare scrub zonder allerlei enge toevoegingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zo simpel eigenlijk, maar het ziet er erg mooi uit. Misschien leuk om cadeau te doen aan iemand die graag in de tuin werkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superidee! Dit ga ik zeker proberen. Ik vind het zo lastig om mijn handen schoon te krijgen na een paar uur tuinieren. Het ziet er trouwens ook nog eens prachtig uit.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo eenvoudig en het ziet er nog mooi uit ook! Bedankt voor de tip! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ..heb het net gemaakt met Neutral afwasmiddel en gesnipperde goudsbloemen, nog nooit zulke zachte handen gehad en schoon! Geweldig...., dank voor de tip en complimenten met de prachtige site.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee. Ik maak zelf graag suikerscrub voor mijn lichaam met olijfolie. Meestal maak ik de suiker eerst iets fijner in de koffiemolen, anders is het een beetje scherp.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mijn spray tan (bruin zonder zon)klantjes was ik opzoek naar een scrub. Door dit recept ga ik zeker zelf experimenteren. Hier zou ik anders nooit opgekomen zijn. Bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips