12-12-2012

amandel vogeltjes



't Wordt straks gezellig druk bij ons in de kerstboom. Behalve de gebreide kerstballen, hummeltjes en een teddybeer, hangen er dan ook wat van deze vreemde vogels in.
En er komt vast nog meer bij, tenminste als de tijd het toelaat, want er is heel veel leuks om zelf te maken!
Het geeft me ook zo ontzettend veel voldoening om, voor heel weinig geld, elk jaar weer een ander sfeertje te creëren. 
Deze amandel vogeltjes (wat ook best met een walnoot kan maar dan zou ik ze anders noemen), kun je zo maken:

Knip uit een stukje vilt een mutsje. Onderstaand voorbeeld is op ware grootte, dus alleen even een papiertje tegen je beeldscherm houden, voorzichtig overtrekken en je hebt hem.

actual size

De onderste rand wordt gefestonneerd  in een afstekende kleur, de achternaad naai je ook aan elkaar.

het mutsje

Plak hem dan op een grote amandel en geef het beestje ook een snavel en twee oogjes.



Even de natuur in voor wat takjes en je bent al klaar.
(Oh, en die sparreboom op de bovenste foto staat (waarschijnlijk) niet hier ergens in de buurt, 't vogeltje hangt alleen eventjes aan mijn laptop waar, hoe toevallig, net deze afbeelding op te zien was ;-).

13 opmerkingen:

  1. Oh, wat een lief knutseltje! Dank je wel.
    Ik vind het plaatje bovenaan je blog ook erg mooi, zo warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig!
    Je banner is inderdaad heel mooi en warm, dat ben ik met de vorige schrijfster eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Hanneke, wat een heerlijke blog heb je. Ik geniet van je recepten en alle wetenswaardigheden, geweldig! We zijn hier dit jaar begonnen met het grote project van zelfvoorziendheid, tuinieren, zonnepanelen en veul kippen enz.Stapje voor stapje dan he ;) Een hele onderneming en alle tips en ideeen zijn meer dan welkom.

    liefs Jottum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gemaakt, heel schattig!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super schattig. En hoe hilarisch, dacht ik toch echt dat ie in een echte boom hing!! Whahahaha. Ik ga meteen even het mutsje overtrekken, ook al zo'n goeie! Op ware grootte! Bedankt!

    groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hanneke, het is weer een tijdje geleden dat ik nog op jouw blog (lees alle bloggen) geweest ben, maar ik merk dat het toch véél te lang geleden is!
    ik haal zo ongelooflijk veel inspiratie uit jouw blog!
    dankjewel hoor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige mutsjes, die moet ik zeker onthouden. Bedankt voor de mooie uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very cute! I love the little hat!

    Cynthia at http://FeedingBig.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips