19-08-2012

brood envelop


Echt met vakantie gaan, dat doen we nooit. Als je (veel) dieren hebt die verzorgd moeten worden is dat niet echt handig, maar ook financieel zou het voor ons geen verstandige zet zijn. Maar je hoeft absoluut geen medelijden met ons te hebben hoor, we gaan regelmatig een dag(deel) ergens heen om b.v. te wandelen, meestal in een natuurgebied.

Zo lazen wij jaren geleden dit boek van Rien Poortvliet:


Het is het verhaal over kabouter Spruiteprak en dit eigenzinnige mannetje heeft een lijfspreuk die wij direct van hem hebben overgenomen:

"Een constante stroom van eenvoudige genoegens
maakt gelukkiger dan een scheut overdaad"

Nu wil ik zeker niet beweren dat het met vakantie gaan een scheut overdaad is, nee, het gaat ons meer om die constante stroom van eenvoudige genoegens ;-)
Daarom kan het ook gebeuren dat wij regelmatig, gewoon midden in de week, een lekker simpel  hapje hebben bij de lunch. 
Zoals vandaag, wij aten brood enveloppen. 
Ik maakte ze zo...........

Je begint met twee echt verse boterhammen zonder korst.


Met de zijkant van een dunne snijplank, of iets wat daarop lijkt, druk je aan drie kanten de twee plakken stevig op elkaar.


Hoe verser het brood, hoe steviger de verbinding zal zijn.


Knip dan de zijkanten mooi recht af en


doe op een blaadje sla een vulling naar keuze en vouw dit dicht.


Stop het in je brood envelop en vergeet vooral niet te genieten van alle eenvoudige genoegens!


23 opmerkingen:

  1. Weer zo'n leuk en lekker idee van je. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je hebt helemaal gelijk van dit soort dingen geniet ik ook het meest en je ritme loopt lekker door ook een pluspunt morgen deze feestelijk lunch Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk meid, wij gaan ook eigenlijk alleen maar een weekje naar nederland en verder genieten we zoveel mogelijk van het eenvoudige franse landleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig leuk en eenvoudig hapje!
    Je moet er maar opkomen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie en ware kabouterpraat!! die onthoud ik! En die envelopjes...leuk om deze week eens te gaan maken nu de scholen weer beginnen. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slimme kabouter, ozo waar en wat een leuk idee die envelop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er lekker en gezellig uit,bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo eenvoudig kan dat zijn se. Goed idee !
    Eneuh, je hoeft niet op vakantie te gaan om te kunnen genieten van het leven, zo is dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge. Altijd als ik dit soort "feestjes" zie, denk ik: hoe simpel kan het zijn ? En hoeveel plezier heb je ervan ?
    En waarom doe ik dit soort dingen niet meer .....
    HEERLIJK !! En wat heb je een gelijk qua vakantie etc. Ik zal eerlijk zijn: ik lig ook liever in mijn eigen tuintje hoor en ben liever in mijn eigen omgeving ! Het zijn nl. de gewone dagelijkse gebeurtenisjes die je moet (leren) zien en ervan genieten. Gelukkig kan/doe ik dat met volle teugen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er leuk en lekker uit! En heel makkelijk om te maken! Leuk idee om een keer te maken als er een vriendin komt lunchen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een briljante constructie zeg! Het lijkt wel wat op een wrap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Simpel, maar superleuk! En gezond op de koop toe. En die kabouterspreuk mag wel REUZEGROOT op een billboard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede spreuk! En wat zien die brood envelopjes er feestelijk en lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hu ik laat net mijn dochter je geweldige envelopjes zien. Zie ik dat mijn reactie op een of andere manier niet is geplaatst. Het zijn ook leuke traktaties! Wat zijn de kruiden die je hebt gebruikt>?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een mengseltje van wat witte en zwarte peper en paprikapoeder en een beetje uienpoeder.

      Verwijderen
  15. Wat een heerlijke 'thuiskomer' zo net na de vakantie. Die zal ik vast snel eens aan de kinders voorzetten. Dank je wel enne.. fijn om weer terug te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk en lekker idee,ga ik zeker een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De filosofie van de Kabouter, die niet met vakantie wil, is prachtig. Ik ben het er - net als jij - helemaal mee eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hebben het boek ook! Heerlijk om te lezen inderdaad, die kabouter snapt het helemaal! Leuk idee ook van de broodenvelop, ga ik ook zeker een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thanks for the idea.
    I would love to make it for my son

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips