08-08-2012

peterselie aardappels


Je kan natuurlijk zo wat peterselie over je gekookte aardappels strooien maar dit kan ook.
Ziet er leuk uit hè? En lekker is het ook, al proef je niet zoveel van de peterselie.
't Is meer voor 't oog.

Neem aardappels van gelijke dikte en kook ze tien minuutjes voor in licht gezouten water. Giet ze af en laat ze even afkoelen voor je ze doormidden snijdt.
In een ovenschaal doe je een laagje olijfolie en hier meng je wat zout en peper door.


Plak dan een klein stukje peterselie op het snijvlak van de aardappel en zet hem in de schaal.


Als ze allemaal klaar staan even met een kwastje wat olijfolie erover en in een oven van 200 graden ongeveer 30 minuten bakken. 


Even testen of ze gaar zijn en dan..................


omdraaien. Dit gaat heel makkelijk met de kaasschaaf ;-).


Smullen maar!

14 opmerkingen:

  1. Wat superleuk zeg! En origineel! Ik heb het linkje meteen doorgestuurd naar vriend Maarten, die gaat zaterdag meedoen aan de Held van de Smaak voor onze provincie met als thema: juist, aardappels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Baak heel vaak aardappels in de oven. Dit is een heel leuke manier om ze te presenteren. En dat ga ik zeker doen bij ene vriendenetentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn idee . 't is eens wat anders dat gebakken patatjes met rozemarijn .liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om dit op je bord te krijgen en zo heb je twee heerlijke dingen in één hap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er héél mooi uit, ga ik zeker doen en het is nog lekker ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heerlijk! En het ziet er ook superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! Ik weet al wat ik met die saaie aardappelen voor vanavond ga doen!
    Groetjes!
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een superleuk idee!! Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn. Dit ga ik echt een keer proberen.
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aantrekkelijk gerecht, ik heb het op mijn weblog geplaatst en ga het proberen !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips